درباره وبلاگ


به وبلاگ پزشکی سلامتی من خوش آمدید. اگر مطالب وبلاگ برای شما مفیدباشند یا نه لطفا نظر بدهید تا به ما را در ادامه ی این راه کمک کرده باشید. یاعلی


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





پزشکی سلامت

محققان یک شرکت دانش بنیان در پارك علم و فناوري دانشگاه تهران از توليد شير از ضایعات و سبوس برنج خبر دادند.

به گزارش خبرنگار فناوري ايسنا، مهندس نایبی، كارشناس تجاری‌سازی و انتقال فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بيان اين كه اين دستاورد در نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فراورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران ارائه شده است، اظهار كرد: این محصول مورد تایید گروه صنایع غذایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران است و با شیر گاو برابری می‌کند.

 

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


جمعه 26 خرداد 1391برچسب:, :: 18:46 ::  نويسنده : علی

پژوهشگران امریکایی دریافتند کودکاني كه از پدران مسن‌تر متولد مي‌شوند، به علل ژنتیکی، بیشتر از سایرین عمر می‌کنند.

به گزارش سرويس پژوهشي ايسنا، منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، محققان معتقدند با افزایش سن مردان، ساختار ژنتیکی اسپرم آنها تغییر می‌کند و باعث ایجاد کد دي ان ايي می‌شود که افزایش طول عمر را به همراه دارد.

نتایج این پژوهش که در جلسه مذاکره آکادمی ملی علوم منتشر شد، حاصل آنالیز DNA در 1779 جوان است.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


سازمان بهداشت جهانی اعلام كرد كه عامل بیماری مقاربتی و عفونی گنوره (سوزاك) به طور فزاینده ای در مقابل داروها مقاوم شده و ممكن است بزودی غیرقابل درمان شود.
خبرگزاری آسوشیتدپرس چهارشنبه از ژنو گزارش داد كه این سازمان از دولت ها و پزشكان خواسته است، نظارت بر انواع باكتری های عامل سوزاك های مقاوم در برابر آنتی بیوتیك ها را تشدید كنند، زیرا این بیماری در زنان می تواند باعث تورم، نازایی، مشكلات بارداری و حتی مرگ مادران شود.

این سازمان بهداشتی اعلام كرد كه سالانه 106 میلیون مورد تازه از این بیماری در جهان گزارش می شود.

دكتر 'مانجولا لوستی ناراسیمهان' دانشمند سازمان بهداشت جهانی اعلام كرد كه سفالوسپورین آخرین گروه از آنتی بیوتیك ها است كه برای مقابله با این بیماری مورد استفاده قرار گرفته است.

به گفته این پزشك، مواردی از عامل بروز سوزاك كه در مقابل این دارو نیز مقاومت نشان داده به تازگی در ژاپن، انگلیس، هنگ كنگ و نروژ ثبت شده است.

سازمان بهداشت جهانی از كشورهای مختلف خواسته است، قوانین استفاده از آنتی بیوتیك برای درمان این بیماری را شدت بخشند تا درمان تازه ای پیدا شود.



پنج شنبه 25 خرداد 1391برچسب:, :: 20:18 ::  نويسنده : علی

دانشمندان موفق شدند از سلول های بنیادی، استخوان انسانی رشد دهند. این یافته می تواند راه را برای درمان استخوان های شكسته یا جایگزینی استخوان صدمه دیده با استخوان جدیدی كه در بیرون بدن رشد داده می شود، هموار كند.
به گزارش دیلی تلگراف، محققان برای این كار سلول های بنیادی را از بافت چربی تهیه كردند. یك ماه طول كشید تا این سلول ها به تكه هایی استخوان زنده و شكل گرفته انسانی با طول دو اینچ تبدیل شدند.

نخستین آزمایش بر روی بیماران قرار است اواخر امسال انجام شود .

محققان این پروژه می گویند نیاز به استخوان مصنوعی برای آسیب دیدگی ها و جراحی ها وجود دارد . آنها از ساختارهای سه بعدی برای ساخت این استخوان استفاده كردند.

در حال حاضر محققان می توانند این استخوانها را در خارج از بدن رشد دهند و سپس در زمان مناسب به بیمار پیوند بزنند. این ایمپلنت با توجه به اسكن منطقه آسیب دیده استخوان و با درنظر گرفتن بافت های اطراف آن تهیه و تنظیم می شود .

از آنجا كه این از سلول های خود بیمار گرفته می شود بدن آن را پس نمی زند.

این ایمپلنت با توجه به اسكن های سه بعدی استخوان آسیب دیده تهیه می شود و كاملا با شكل آسیب دیدگی استخوان هماهنگ است.



پنج شنبه 25 خرداد 1391برچسب:, :: 20:0 ::  نويسنده : علی

برداشتن خال و جوانسازی پوست با رادیوفرکانسی

رادیوفرکانسی از روش های جدید جوانسازی پوست است. این روش عوارض جراحی را ندارد و پس از آن بیمار سریعا به کار خود برمی گردد و برای همه انواع پوست ها قابل انجام است.

امروزه رادیو فقط صدا نیست! بلکه سیستم های رادیوفرکانسی ( (Radio Frequencyبا گسترش روز افزون خود در رشته های مختلف پزشکی حرف های زیادی برای گفتن دارند.

باید اذعان داشت سیستم های رادیوفرکانسی پیشرفته، امکان انجام اعمال زیبایی پوست را به صورت سرپایی، بدون خونریزی و بدون اسکار (جای زخم) در کوتاه‌ترین زمان فراهم می کنند. ضمناً به علت این که هزینه این دستگاه ها از دستگاه های لیزر کمتر می باشد، قیمت امواج آن نیز بسیار ارزان‌تر و به صرفه تر است و عوارض احتمالی لیزر را نیز ندارند.

 

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


محققان گزارش دادند که خطر ابتلا به سرطان خون و مغز در کودکانی که سرآنها سیتی اسکن می شود ، افزایش می یابد.

به گفتۀ مارک پیرس، دکتر و محقق دانشگاه نیوکاسل انگلستان، و همکاران وی :«این افزایش خطر، کم اما قطعی ست . با این حال مزایای سیتی اسکن در درمان بالینی بسیار بیشتر از آن است که بتوان از آن چشم پوشی کرد».

پیرس و همکارانش به صورت آنلاین در مجلۀ لانست در این باره گفتند : «میزان پرتو افشانی در سیتی اسکن سر باید به حداقل برسد وپزشکان برای هر باراستفاده باید توجیه و استدلال روشنبالینیداشته باشند».

محققان در یک نشست رسانه ای در لندن، مکرراً برارزش بالینی اسکن تأکید کردند .

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 25 خرداد 1391برچسب:, :: 19:55 ::  نويسنده : علی

براساس تعریف انجمن روانشناسی آمریکا ، هیپنوتیزم فرایندی است که درمانگر یا محقق حرفه ای در طی درمان فرد بکار می برد و در طول این فرایند ، فرد تغییراتی در احساسات ، ادراکات ، افکار و یا رفتار خویش تجربه می کند . هیپنوتیزم ، حالتی از تمرکز عمیق می باشد که در طی آن آگاهی فرد نسبت به محیط اطراف خویش کاهش می یابد . در طول خلسه هیپنوتیزم ، فرد نسبت به پیشنهادات و راهکارهای که می تواند به تغییر رفتار وی کمک کند ، پذیرش بالاتری نشان می دهد . اگر چه برخی اوقات از هیپنوتیزم برای هوشیارتر کردن افراد استفاده می شود ؛ بیشتر اوقات هیپنوتیزم برای آرام سازی و ریلکس کردن افراد بکار می رود .

هدف درمانگر کنترل کردن یا پاسخ دادن به فرد نبوده و در حقیقت هدف اصلی کمک به افراد در حل کردن مسائل خویش می باشد . معمولا در طی فرایند هیپنوتیزم از افراد خواسته می شود تا تجربیات مطلوب و آرامش بخشی را تصور کرده و به آنها فکر کنند . در مانگر می تواند روند هیپنوتیزم را هدایت کند و یا اینکه خود هیپنوتیزمی را به افراد آموزش دهند . خود هیپنوتیزمی معمولا نوشتن و یا تنظیم یک نسخه را شامل شده که باعث القای هیپنوتیزم می شود ؛ این نسخه شامل پیشنهاداتی در جهت حل مشکلات خاص می باشد ، برای هیپنوتیزم شدن نسخه را روی نوار ضبط کرده و سپس آن را پخش می کنند . افراد نسبت به هیپنوتیزم به شیوه های متعددی پاسخ می دهند . برخی آن را حالتی از توجه متمرکز توصیف می کنند که در آن حالت احساس آرامش و سکون دارند ، روی هم رفته ، اکثر افراد تجربه هیپنوتیزم را مطلوب ارزیابی می کنند .

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 25 خرداد 1391برچسب:, :: 19:52 ::  نويسنده : علی

چگونه پینه پا را برطرف کنیم؟

پینه پا (Bunions) یا هالوکس والگوس در واقع برآمدگی می باشد که در یک طرف مفصل پا رشد می کند. در حقیقت، این شرایط خیلی پیچیده تر از یک پینه ساده در یک طرف انگشت پا می باشد.

هالوکس والگوس (Hallux Valgus) هرگز در فرهنگ هایی که اصلا کفش نمی پوشند، دیده نشده است.

کفش های پنجه پهن، احتمال ابتلا به این ناهنجاری و بدشکلی پا را کم می کند و حتی در افرادی که دارای این ناهنجاری در پا باشند، با پوشیدن این کفش ها، سوزش پینه پا کم می شود.

 

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 25 خرداد 1391برچسب:, :: 19:12 ::  نويسنده : علی

به گزارش خراسان ،اشتباه اول- افراط در مصرف مکمل ويتامينE: اين نوع ويتامين، از بروز سرطان ريه پيشگيري مي کند اما در صورت افراط در مصرف آن، ويتامين E به يک ضد آنتي اکسيدان تبديل مي شود و به دي...

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 خرداد 1391برچسب:, :: 22:46 ::  نويسنده : علی

محققان سوئدی براساس تحقیقات خود دریافتند: افزایش فعالیت بدنی محصلان به آنها در بهبود نتایج درسی کمک می کند.

ورزش کنید؛ نمرات بهتری بگیرید

محققان سوئدی براساس تحقیقات خود دریافتند: افزایش فعالیت بدنی محصلان به آنها در بهبود نتایج درسی کمک می کند.

محققان در تحقیقات خود بیش از 200 دانش آموز را به مدت 9 سال زیر نظر گرفتند.
محققان این دانش آموزان را به دو گروه تقسیم کردند به گونه ای که برای یک گروه درسهای تربیت بدنی در طول پنج روز درهرهفته به همراه تمرین های بیشتر توازن و هماهنگی در نظر گرفته شد اما برای گروه دوم سطح عادی تمرین های بدنی در نظر گرفته شد.این تحقیقات نشان داد: 96 درصد دانش آموزان گروه اول نتایجی گرفتند که توانستند وارد دبیرستان شوند اما این میزان در باره گروه دوم 89 درصد بود.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب