درباره وبلاگ


به وبلاگ پزشکی سلامتی من خوش آمدید. اگر مطالب وبلاگ برای شما مفیدباشند یا نه لطفا نظر بدهید تا به ما را در ادامه ی این راه کمک کرده باشید. یاعلی


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





پزشکی سلامت
یک شنبه 4 تير 1391برچسب:, :: 19:14 ::  نويسنده : علی

 راه ساده برای رسیدن به آرامش درون!

1- به ذهنت ارامش بده:
کارهای کند و تکراری راه بسیار خوبی برای آرام کردن یک ذهن پریشان است.

2- ایمان داشته باش:
دعا معمولا تنها راه مقابله با بعضی مشکلات غیر قابل حل است.

3- کافی است بگویی نه!

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 25 خرداد 1391برچسب:, :: 19:55 ::  نويسنده : علی

براساس تعریف انجمن روانشناسی آمریکا ، هیپنوتیزم فرایندی است که درمانگر یا محقق حرفه ای در طی درمان فرد بکار می برد و در طول این فرایند ، فرد تغییراتی در احساسات ، ادراکات ، افکار و یا رفتار خویش تجربه می کند . هیپنوتیزم ، حالتی از تمرکز عمیق می باشد که در طی آن آگاهی فرد نسبت به محیط اطراف خویش کاهش می یابد . در طول خلسه هیپنوتیزم ، فرد نسبت به پیشنهادات و راهکارهای که می تواند به تغییر رفتار وی کمک کند ، پذیرش بالاتری نشان می دهد . اگر چه برخی اوقات از هیپنوتیزم برای هوشیارتر کردن افراد استفاده می شود ؛ بیشتر اوقات هیپنوتیزم برای آرام سازی و ریلکس کردن افراد بکار می رود .

هدف درمانگر کنترل کردن یا پاسخ دادن به فرد نبوده و در حقیقت هدف اصلی کمک به افراد در حل کردن مسائل خویش می باشد . معمولا در طی فرایند هیپنوتیزم از افراد خواسته می شود تا تجربیات مطلوب و آرامش بخشی را تصور کرده و به آنها فکر کنند . در مانگر می تواند روند هیپنوتیزم را هدایت کند و یا اینکه خود هیپنوتیزمی را به افراد آموزش دهند . خود هیپنوتیزمی معمولا نوشتن و یا تنظیم یک نسخه را شامل شده که باعث القای هیپنوتیزم می شود ؛ این نسخه شامل پیشنهاداتی در جهت حل مشکلات خاص می باشد ، برای هیپنوتیزم شدن نسخه را روی نوار ضبط کرده و سپس آن را پخش می کنند . افراد نسبت به هیپنوتیزم به شیوه های متعددی پاسخ می دهند . برخی آن را حالتی از توجه متمرکز توصیف می کنند که در آن حالت احساس آرامش و سکون دارند ، روی هم رفته ، اکثر افراد تجربه هیپنوتیزم را مطلوب ارزیابی می کنند .

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


 هفت توصيه فوق‌العاده برای شروع زندگي مشترك بی دردسر

براي خوشبخت بودن هزار و يك راه وجود دارد. راه‌هايي كه شايد يكي‌شان را تاكنون رفته باشيد اما قطعا هزارتاي‌شان را هنوز امتحان نكرده‌ايد.


بعضي از اين راه‌ها آسان نيستند و سال‌ها زمان مي‌برند تا بتوانيد محقق‌شان كنيد، شايد هم درميان كار خسته‌تان كنند و كنارشان بگذاريد اما خيلي‌هاي‌شان را مي‌توانيد در يك چشم به‌هم‌زدن به عادات روزانه‌تان تبديل كنيد و با هر روز تكرار كردن‌شان خوشبختي‌تان را تضمين كنيد. به همين دليل هم در اين صفحه 7‌راه از ساده‌ترين و موثر‌ترين راه‌ها را به شما پيشنهاد مي‌كنيم.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


شنبه 20 خرداد 1391برچسب:, :: 12:30 ::  نويسنده : علی

 شخصیت شناسی از روی نان

خیلی وقت‌ها یك نان خاص را دوست ندارید اما نداشتن فرصت برای ماندن در صف‌های نانوایی یا یك رژیم غذایی خاص شما را به سمت یك نان می‌برد؛ كم‌كم ذائقه‌تان هم تغییر كرده و یكی از طرفداران آن می‌شوید.


اگر بخواهیم به تست‌هایی اعتماد كنیم كه باتوجه به نان مورد علاقه‌تان شما را محك می‌زنند، باید بگوییم این تغییر ذائقه شما شخصیت‌تان را هم تغییر می‌دهد. در این شماره می‌خواهیم با توجه به نانی كه دوست دارید و مصرف می‌كنید، از شخصیت شما بگوییم!

اگر رژیم دارید و نان مصرف نمی‌كنید، حتما قبلا یك نان را به بقیه آنها ترجیح می‌داده‌اید، پس هنگام پاسخگویی، همان را مدنظر داشته باشید. قضاوت اینكه چقدر نان مصرفی‌تان به شخصیت شما نزدیك است با شماست!

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 17 خرداد 1391برچسب:, :: 12:48 ::  نويسنده : علی

گل رز دوست دارید یا گل نسترن؟ نگویید هر 2! حتما یكی را بیشتر دوست دارید و همین علاقه بیشتر به یك گل، نشان می دهد كه شما چه شخصیتی دارید.

به گزارش سه نسل به نقل از برترین ها ، اگر به چنین ایده ای بخندید زیاد تعجب نمی كنیم چون در اصل هم تخمین زدن شخصیت یك نفر از روی گل مورد علاقه اش علمی و شدنی نیست اما در این صفحات تستی را برای شما آورده ایم. به این تست جواب دهید و بعد خود تان قضاوت كنید كه قابل اعتماد است یا خیر.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 10 خرداد 1391برچسب:, :: 22:13 ::  نويسنده : علی

از کجا بفهمیم با فردی مناسب ازدواج کرده‌ایم؟

واقعاً از کجا می‌توانید بفهمید با فردی مناسب ازدواج کرده‌اید؟

پاسخ اینجاست.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 10 خرداد 1391برچسب:, :: 20:40 ::  نويسنده : علی

به سوالات زیر با دقت و صادقانه پاسخ بدهید و در پایان تعبیر پاسخ هایتان را بخوانید و شخصیت خودتان را محک بزنید.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:, :: 21:33 ::  نويسنده : علی

 تمام عمر در ماه عسل باشید

ازدواج كار ساده‌ای نیست. شما از یك خانواده و او از خانواده‌ای متفاوت؛ شما در یك سن و او در سنی دیگر و مهم‌تر از همه این‌كه شما از یك جنس و او از جنسی دیگر است.

 این‌ها و هزار و یك عامل دیگر كافی هستند كه همه چیز طبق انتظار شما پیش نرود یا برای درست شدن بعضی مسائل، مجبور باشید روزها و ماه‌ها انرژی بگذارید و در آخر هم به نتیجه مورد انتظار‌تان نرسید. ایرادی ندارد!


اصلا این یكی از موضوعاتی است كه قبل از ازدواج، باید به آن فكر كنید و برایش انرژی ذخیره كنید. به همین بهانه شما را با حرف‌ها و اتفاقاتی آشنا می‌كنیم كه اگر مراقب‌شان نباشید از شما و زندگی مشترك‌تان بیش از حد انرژی می‌گیرند.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, :: 23:6 ::  نويسنده : علی

اگر شخصی هستید که بدون اختیار و از روی اجبار، عملی را مکررا انجام می دهید، بدانید که این کار شما یک نوع وسواس رفتاری است. اما اگر مطلب یا موضوعی را در فکر و ذهن خود مدام تکرار می کنید، دچار وسواس فکری شده اید.

به گزارش مجله پزشکی مادر، در ذهن فرد وسواسی، اختلالی به وجود می‌آید که توقف قطعی آن فکر یا آن عمل امکانپذیر نیست و به این مسئله وسواس فکری می گویند. اغلب مبتلایان به وسواس فکری ، افکار بیهوده و غلط یا وحشتناکی در ذهن خود به وجود می‌آورند که این افکار در چرخه‏ای بی‌پایان، مرتب تکرار می‌شود. در این حالتِ یك فكر، یك عقیده ، یك احساس بطور دردسر سازی تكرار می گردد. مثلاً شخصی مدام به مرگ می اندیشد و همان فکرهای بیهوده را دائما در ذهن خود مرور و یادآوری  می کند.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


یک شنبه 7 خرداد 1391برچسب:, :: 12:52 ::  نويسنده : علی

 تست سلامت روان:نمره اعصابتان چند است؟

1. فرض كنید كارفرمای‌تان از شما می‌خواهد به دفتر او بروید و هنگامی كه شما را در دفترش می‌بیند، با لحن تندی با شما برخورد می‌كند. شما در این حالت، كدام‌یك از كارهای زیر را انجام می‌دهید؟

الف) احساس شكست و تحقیر می‌كنید و هنگامی كه به محل كارتان برمی‌گردید، ماجرا را برای بقیه همكاران‌تان هم تعریف می‌كنید. (2 نمره)


ب) به محل كارتان برمی‌گردید و سعی می‌كنید همه چیز را فراموش كنید. (5 نمره)

ج) موضوع را با یكی از صمیمی‌ترین دوستان‌تان در میان می‌گذارید و سعی می‌كنید با كمك او راه‌حلی برای مشكل‌تان پیدا كنید. (7 نمره)

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:, :: 22:43 ::  نويسنده : علی

شخصیت شناسی از روی دست خط به زبان ساده

یادتان هست كه در سریال‌های كارگاهی مثل شرلوك هلمز وقتی كارگاه نامه‌ یا نوشته‌ای از متهم می‌دید، می‌گفت او چگونه شخصیتی است و در چه حالی آن دستخط را نوشته‌است؟ باید بدانید چنین اتفاق‌هایی تنها در داستان‌ها و فیلم‌ها نیست و در دنیای واقعی نیز نگارنده با هر حركت قلم گوشه‌ای از خصوصیات خود را آشكار می‌كند.

 

بقیه در ادامه مطلب

 

 



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:, :: 22:7 ::  نويسنده : علی

 رازهای همیشه عاشق‌ماندن

اگر به زندگی افراد دور و برتان نگاه كنید، هزار و یك دلیل برای حسرت خوردن پیدا می‌كنید. ممكن است شیوه محبت كردن، حرف زدن، حمایت كردن و حتی شیوه‌ای كه زوج‌های دیگر با هم وقت می‌گذرانند و تفریح می‌كنند،

 این احساس را در شما ایجاد كند كه زندگی مشترك‌تان بیش از حد یكنواخت و بی‌هیجان شده! گاهی هم به‌خودتان نگاهی می‌اندازید و فكر می‌كنید كیلومترها با آنچه از خود انتظار داشته‌اید، فاصله دارید و به همین دلیل ازدواج و همسرتان را به‌عنوان اولین مقصرها معرفی می‌كنید اما واقعیت چیز دیگری است.

 

بقیه در ادامه مطلب

 

 



ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب