درباره وبلاگ


به وبلاگ پزشکی سلامتی من خوش آمدید. اگر مطالب وبلاگ برای شما مفیدباشند یا نه لطفا نظر بدهید تا به ما را در ادامه ی این راه کمک کرده باشید. یاعلی


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





پزشکی سلامت
یک شنبه 4 تير 1391برچسب:, :: 19:22 ::  نويسنده : علی

این شیرینی برای کسانیکه رژیم کاهش وزن دارند بسیار مناسب است. این بیسکوییت  به همراه چای و قهوه بسیار دلپذیر می باشد. آرد گندم کامل و مغزهای موجود در آن مواد معدنی مورد نیاز برای تشکیل استخوان را تامین می کنند. آنتی اکسیدان سلنیوم موجود در آن برای عملکرد تیروئید حائز اهمیت می باشد.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


یک شنبه 4 تير 1391برچسب:, :: 19:14 ::  نويسنده : علی

 راه ساده برای رسیدن به آرامش درون!

1- به ذهنت ارامش بده:
کارهای کند و تکراری راه بسیار خوبی برای آرام کردن یک ذهن پریشان است.

2- ایمان داشته باش:
دعا معمولا تنها راه مقابله با بعضی مشکلات غیر قابل حل است.

3- کافی است بگویی نه!

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


یک شنبه 4 تير 1391برچسب:, :: 19:13 ::  نويسنده : علی

بـا کـدام مـردان نـبـایـد ازدواج کـرد؟

از هوسبازها و هفت خط ها تا سلطه جوها و گرفتارها 
   
 
ازدواج خوب است اما نه هر ازدواجی. به بیان دیگر می توان گفت ازدواج با بعضی ها گران تمام می شود. این مطلب نگاهی می اندازد به ۱۲ گروه از مردانی که ازدواج با آنها برای زنان گران تمام می شود...

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


یک شنبه 4 تير 1391برچسب:, :: 19:10 ::  نويسنده : علی

کدام خال ها سرطان می آورد؟

تا همین چند دهه پیش خال یکی از نشانه های زیبایی بود و وجود یکی، دو تایش در چهره یک ایراد ظاهری به نظر نمی رسید. اما امروزه افراد ترجیح می دهند تمام لکه های پوستی شان را چه خال باشد و چه نباشد از بین ببرند و با داشتن یک پوست صاف و بی عیب ونقص اعتمادبه نفس بیشتری پیدا کنند. برداشتن خال ها، فکری است که اغلب افراد در سر دارند اما بسیاری از این افراد به دلیل ترس از ابتلا به مشکلات پوستی بعد از برداشتن این خال ها، از این موضوع صرف نظر می کنند. به همین بهانه در ادامه به چند سوال رایج بیماران در این زمینه پاسخ می دهیم.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


محققان ژاپني با توليد بافت شبكيه چشم از طريق سلول‌هاي بنيادي، گام مهمي در بازگشت بينايي افراد نابينا برداشتند.

به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر «يوشيكي ساسائي» محقق ارشد اين تحقيق در مركز زيست‌شناسي رشد RIKEN‌ ژاپن اعلام كرد: اين رويكرد يك نقطه عطف براي استفاده از سلول‌هاي بنيادي مشتق از بدن انسان محسوب مي‌شود كه مي تواند در مطالعات پزشكي و توسعه داروهاي جديد مورد استفاده قرار گيرد.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


 

 

محققان در پروژه‌اي كه پنج سال به طول انجاميد، موفق به شناسايي و تهيه فهرستي از 99 درصد ميكروب هاي موجود در بدن يك انسان سالم شدند.

 

 

 

به گزارش سرويس پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پروژه ميكروبي Human Microbime با مشاركت صدها محقق از دانشگاه هاي مختلف براي تهيه نقشه‌اي از وضعيت حضور ميكروب ها در بدن انسان انجام شد كه نتايج اين تحقيق در مجله Nature و PLoS منتشر شده است.

 

 

 

شما تنها نيستيد!

 

 

 

اين تحقيق با مشاركت 242 داوطلب سالم انجام شد و نمونه هاي ميكروب موجود در دهان، بيني، پوست، روده و واژن اين افراد مورد بررسي قرار گرفتند.

 

 

 

در اين پژوهش، محققان موفق به شناسايي بيش از 10 هزار گونه مختلف ميكروب شدند كه 81 تا 99 درصد تعداد ميكروب‌هاي موجود در بدن يك انسان سالم است.

 

 

 

در طول اين تحقيق دانشمندان با كشفيات عجيبي روبه‌رو شدند. به طور مثال محققان كالج پزشكي بايلور در هوستون، انواع كمتري از ميكروب هاي واژن را در بدن زنان باردار شناسايي كردند.

 

 

 

اين تعداد كمتر نشان مي‌دهد كه در طول هفته ها و روزهاي آخر بارداري و نزديك شدن به زمان زايمان، بدن به طور طبيعي محيط رحم را استريل و عاري از ميكروب مي‌كند تا نوزاد از ابتلا به بيماري‌هاي مختلف مصون بماند.

 

شناسايي تعداد و محل دقيق ميكروب هايي كه در گوشه و كنار بدن انسان قرار دارند، همچنين يافتن ارتباط بين وجود ميكروب ها با سلامتي يا بروز بيماري در بدن انسان، از جمله اهداف اصلي اين پروژه عنوان شده است.



ماهيگيران خبره مي‌دانند كه براي ماهيگيري نبايد آب را آشفته كرد؛ اكنون محققان زيست‌شناسي سلولي دانشگاه ايلينويز با همكاري يك دانشمند ايراني توانستند با استفاده از شيوه جديد ميكروسكوپي، از همین توصیه استفاده كرده و زمينه بررسي ديناميك ساختارهاي سلولي را فراهم آورند.

به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، مجيد ميناري دكتري «مهندسي مكانيك» دانشگاه ايلينويز و استاد كنوني دانشگاه تگزاس-دالاس، با همكاري محققان ديگر اين دانشگاه موفق به ايجاد شيوه‌اي موسوم به «چرخش AFM» شده‌اند كه به دانشمندان در بررسي نمونه‌هاي زيستي نرم در مايع با وضوح و كيفيت بالا كمك مي‌كند.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


 پيشنهاد درمان خانگي برای رهایی از جوش و دانه‌هاي سرسياه

احتمالا اين روزها در حال برنامه‌ريزي براي روزهاي سال نو هستيد، اين‌كه كجا سفر ‌كنيد يا وقت‌ خود را با اقوام چگونه بگذرانيد يا... اما دوست نداريد با صورتي پر از جوش و آكنه سال جديد را شروع كنيد. اگر با اين نظر موافقيد بايد از همين امروز مبارزه با جوش‌ها را آغاز كنيد چون معمولا كمي طول مي‌كشد جوش كامل از بين بروند.

مسلما خود بهتر مي‌دانيد نخستين قدم براي درمان جوش‌ها مراجعه به پزشك متخصص است اما گاهي استفاده از درمان‌هاي خانگي و طبيعي به‌عنوان مكمل نيز مي‌تواند بسيار موثر باشد، بدون اين‌كه عوارض جانبي خاصي داشته باشد البته پيشنهاد مي‌كنيم از قبل با پزشك مشورت كنيد چون شايد آكنه‌ها و جوش‌هاي شما از نوع خاصي باشند كه با بعضي از مواد بدتر شوند.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


شنبه 27 خرداد 1391برچسب:, :: 10:38 ::  نويسنده : علی

ورزشی برای از بین بردن چین و چروک های گردن!

این یک تمرین ورزشی برای گردن است. شما می تواند با نگه داشتن گردن تان به طور ثابت آن را مستحکم ونرم کنید.

به گزارش پرشین وی ، انگشت شست خود را زیر چانه قرار داده و اجازه دهید زبان تان سقف بالای دهانتان را لمس کند تا جاییکه احساس کنید عضلات زیر گردن تان کش آمده اند.

سپس انگشت شست خود را برداشته و زبان تان را داخل دهان تان قرار دهید.

گردن تان را به سمت بالا بکشید و آن را به سمت چپ بچرخانید.این حرکت را به طور آهسته برای سمت راست نیزتکرار کنید .

حالا انگشتان خود را زیر گودی گردن قرار داده و به سمت بالا به آهستگی ماساژ دهید. تا زیر فک!

در همین زمان گردن تان را به سمت چپ و راست بچرخانیدو این تمرینات را هر روز و به تعداد 10 بار تکرار کنید.



محققان یک شرکت دانش بنیان در پارك علم و فناوري دانشگاه تهران از توليد شير از ضایعات و سبوس برنج خبر دادند.

به گزارش خبرنگار فناوري ايسنا، مهندس نایبی، كارشناس تجاری‌سازی و انتقال فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بيان اين كه اين دستاورد در نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فراورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران ارائه شده است، اظهار كرد: این محصول مورد تایید گروه صنایع غذایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران است و با شیر گاو برابری می‌کند.

 

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


جمعه 26 خرداد 1391برچسب:, :: 18:46 ::  نويسنده : علی

پژوهشگران امریکایی دریافتند کودکاني كه از پدران مسن‌تر متولد مي‌شوند، به علل ژنتیکی، بیشتر از سایرین عمر می‌کنند.

به گزارش سرويس پژوهشي ايسنا، منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، محققان معتقدند با افزایش سن مردان، ساختار ژنتیکی اسپرم آنها تغییر می‌کند و باعث ایجاد کد دي ان ايي می‌شود که افزایش طول عمر را به همراه دارد.

نتایج این پژوهش که در جلسه مذاکره آکادمی ملی علوم منتشر شد، حاصل آنالیز DNA در 1779 جوان است.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


سازمان بهداشت جهانی اعلام كرد كه عامل بیماری مقاربتی و عفونی گنوره (سوزاك) به طور فزاینده ای در مقابل داروها مقاوم شده و ممكن است بزودی غیرقابل درمان شود.
خبرگزاری آسوشیتدپرس چهارشنبه از ژنو گزارش داد كه این سازمان از دولت ها و پزشكان خواسته است، نظارت بر انواع باكتری های عامل سوزاك های مقاوم در برابر آنتی بیوتیك ها را تشدید كنند، زیرا این بیماری در زنان می تواند باعث تورم، نازایی، مشكلات بارداری و حتی مرگ مادران شود.

این سازمان بهداشتی اعلام كرد كه سالانه 106 میلیون مورد تازه از این بیماری در جهان گزارش می شود.

دكتر 'مانجولا لوستی ناراسیمهان' دانشمند سازمان بهداشت جهانی اعلام كرد كه سفالوسپورین آخرین گروه از آنتی بیوتیك ها است كه برای مقابله با این بیماری مورد استفاده قرار گرفته است.

به گفته این پزشك، مواردی از عامل بروز سوزاك كه در مقابل این دارو نیز مقاومت نشان داده به تازگی در ژاپن، انگلیس، هنگ كنگ و نروژ ثبت شده است.

سازمان بهداشت جهانی از كشورهای مختلف خواسته است، قوانین استفاده از آنتی بیوتیك برای درمان این بیماری را شدت بخشند تا درمان تازه ای پیدا شود.



پنج شنبه 25 خرداد 1391برچسب:, :: 20:18 ::  نويسنده : علی

دانشمندان موفق شدند از سلول های بنیادی، استخوان انسانی رشد دهند. این یافته می تواند راه را برای درمان استخوان های شكسته یا جایگزینی استخوان صدمه دیده با استخوان جدیدی كه در بیرون بدن رشد داده می شود، هموار كند.
به گزارش دیلی تلگراف، محققان برای این كار سلول های بنیادی را از بافت چربی تهیه كردند. یك ماه طول كشید تا این سلول ها به تكه هایی استخوان زنده و شكل گرفته انسانی با طول دو اینچ تبدیل شدند.

نخستین آزمایش بر روی بیماران قرار است اواخر امسال انجام شود .

محققان این پروژه می گویند نیاز به استخوان مصنوعی برای آسیب دیدگی ها و جراحی ها وجود دارد . آنها از ساختارهای سه بعدی برای ساخت این استخوان استفاده كردند.

در حال حاضر محققان می توانند این استخوانها را در خارج از بدن رشد دهند و سپس در زمان مناسب به بیمار پیوند بزنند. این ایمپلنت با توجه به اسكن منطقه آسیب دیده استخوان و با درنظر گرفتن بافت های اطراف آن تهیه و تنظیم می شود .

از آنجا كه این از سلول های خود بیمار گرفته می شود بدن آن را پس نمی زند.

این ایمپلنت با توجه به اسكن های سه بعدی استخوان آسیب دیده تهیه می شود و كاملا با شكل آسیب دیدگی استخوان هماهنگ است.



پنج شنبه 25 خرداد 1391برچسب:, :: 20:0 ::  نويسنده : علی

برداشتن خال و جوانسازی پوست با رادیوفرکانسی

رادیوفرکانسی از روش های جدید جوانسازی پوست است. این روش عوارض جراحی را ندارد و پس از آن بیمار سریعا به کار خود برمی گردد و برای همه انواع پوست ها قابل انجام است.

امروزه رادیو فقط صدا نیست! بلکه سیستم های رادیوفرکانسی ( (Radio Frequencyبا گسترش روز افزون خود در رشته های مختلف پزشکی حرف های زیادی برای گفتن دارند.

باید اذعان داشت سیستم های رادیوفرکانسی پیشرفته، امکان انجام اعمال زیبایی پوست را به صورت سرپایی، بدون خونریزی و بدون اسکار (جای زخم) در کوتاه‌ترین زمان فراهم می کنند. ضمناً به علت این که هزینه این دستگاه ها از دستگاه های لیزر کمتر می باشد، قیمت امواج آن نیز بسیار ارزان‌تر و به صرفه تر است و عوارض احتمالی لیزر را نیز ندارند.

 

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


محققان گزارش دادند که خطر ابتلا به سرطان خون و مغز در کودکانی که سرآنها سیتی اسکن می شود ، افزایش می یابد.

به گفتۀ مارک پیرس، دکتر و محقق دانشگاه نیوکاسل انگلستان، و همکاران وی :«این افزایش خطر، کم اما قطعی ست . با این حال مزایای سیتی اسکن در درمان بالینی بسیار بیشتر از آن است که بتوان از آن چشم پوشی کرد».

پیرس و همکارانش به صورت آنلاین در مجلۀ لانست در این باره گفتند : «میزان پرتو افشانی در سیتی اسکن سر باید به حداقل برسد وپزشکان برای هر باراستفاده باید توجیه و استدلال روشنبالینیداشته باشند».

محققان در یک نشست رسانه ای در لندن، مکرراً برارزش بالینی اسکن تأکید کردند .

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 25 خرداد 1391برچسب:, :: 19:55 ::  نويسنده : علی

براساس تعریف انجمن روانشناسی آمریکا ، هیپنوتیزم فرایندی است که درمانگر یا محقق حرفه ای در طی درمان فرد بکار می برد و در طول این فرایند ، فرد تغییراتی در احساسات ، ادراکات ، افکار و یا رفتار خویش تجربه می کند . هیپنوتیزم ، حالتی از تمرکز عمیق می باشد که در طی آن آگاهی فرد نسبت به محیط اطراف خویش کاهش می یابد . در طول خلسه هیپنوتیزم ، فرد نسبت به پیشنهادات و راهکارهای که می تواند به تغییر رفتار وی کمک کند ، پذیرش بالاتری نشان می دهد . اگر چه برخی اوقات از هیپنوتیزم برای هوشیارتر کردن افراد استفاده می شود ؛ بیشتر اوقات هیپنوتیزم برای آرام سازی و ریلکس کردن افراد بکار می رود .

هدف درمانگر کنترل کردن یا پاسخ دادن به فرد نبوده و در حقیقت هدف اصلی کمک به افراد در حل کردن مسائل خویش می باشد . معمولا در طی فرایند هیپنوتیزم از افراد خواسته می شود تا تجربیات مطلوب و آرامش بخشی را تصور کرده و به آنها فکر کنند . در مانگر می تواند روند هیپنوتیزم را هدایت کند و یا اینکه خود هیپنوتیزمی را به افراد آموزش دهند . خود هیپنوتیزمی معمولا نوشتن و یا تنظیم یک نسخه را شامل شده که باعث القای هیپنوتیزم می شود ؛ این نسخه شامل پیشنهاداتی در جهت حل مشکلات خاص می باشد ، برای هیپنوتیزم شدن نسخه را روی نوار ضبط کرده و سپس آن را پخش می کنند . افراد نسبت به هیپنوتیزم به شیوه های متعددی پاسخ می دهند . برخی آن را حالتی از توجه متمرکز توصیف می کنند که در آن حالت احساس آرامش و سکون دارند ، روی هم رفته ، اکثر افراد تجربه هیپنوتیزم را مطلوب ارزیابی می کنند .

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 25 خرداد 1391برچسب:, :: 19:52 ::  نويسنده : علی

چگونه پینه پا را برطرف کنیم؟

پینه پا (Bunions) یا هالوکس والگوس در واقع برآمدگی می باشد که در یک طرف مفصل پا رشد می کند. در حقیقت، این شرایط خیلی پیچیده تر از یک پینه ساده در یک طرف انگشت پا می باشد.

هالوکس والگوس (Hallux Valgus) هرگز در فرهنگ هایی که اصلا کفش نمی پوشند، دیده نشده است.

کفش های پنجه پهن، احتمال ابتلا به این ناهنجاری و بدشکلی پا را کم می کند و حتی در افرادی که دارای این ناهنجاری در پا باشند، با پوشیدن این کفش ها، سوزش پینه پا کم می شود.

 

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 25 خرداد 1391برچسب:, :: 19:12 ::  نويسنده : علی

به گزارش خراسان ،اشتباه اول- افراط در مصرف مکمل ويتامينE: اين نوع ويتامين، از بروز سرطان ريه پيشگيري مي کند اما در صورت افراط در مصرف آن، ويتامين E به يک ضد آنتي اکسيدان تبديل مي شود و به دي...

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 خرداد 1391برچسب:, :: 22:46 ::  نويسنده : علی

محققان سوئدی براساس تحقیقات خود دریافتند: افزایش فعالیت بدنی محصلان به آنها در بهبود نتایج درسی کمک می کند.

ورزش کنید؛ نمرات بهتری بگیرید

محققان سوئدی براساس تحقیقات خود دریافتند: افزایش فعالیت بدنی محصلان به آنها در بهبود نتایج درسی کمک می کند.

محققان در تحقیقات خود بیش از 200 دانش آموز را به مدت 9 سال زیر نظر گرفتند.
محققان این دانش آموزان را به دو گروه تقسیم کردند به گونه ای که برای یک گروه درسهای تربیت بدنی در طول پنج روز درهرهفته به همراه تمرین های بیشتر توازن و هماهنگی در نظر گرفته شد اما برای گروه دوم سطح عادی تمرین های بدنی در نظر گرفته شد.این تحقیقات نشان داد: 96 درصد دانش آموزان گروه اول نتایجی گرفتند که توانستند وارد دبیرستان شوند اما این میزان در باره گروه دوم 89 درصد بود.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 خرداد 1391برچسب:, :: 22:43 ::  نويسنده : علی

سرطان سینه چیست؟

سرطان سینه، رشد مهار نشده‌ی سلولهای غیر طبیعی است كه در نواحی مختلف سینه ایجاد می شود. این اتفاق ممكن است در بافتهای مختلف مانند مجاری‌ای كه شیر را انتقال می‌دهند، در بافت تولید كننده‌ی شیر و در بافت غیر غددی رخ دهد.

سرطان سینه پس از سرطان پوست دومین سرطان شایع در زنان است. هر ساله تعداد زیادی از مبتلایان به سرطان سینه تشخیص داده می‌شوند و تعدادی نیز جان خود را از دست می‌دهند. خطر ابتلا به سرطان سینه با افزایش سن بیشتر می شود.

در حدود سه چهارم از موارد بیماری در زنان بالای 50 سال ایجاد می شود.

به جز سن سایر عوامل خطر شامل این موارد هستند:

* سابقه‌ی فامیلی سرطان سینه

* سابقه‌ی قبلی ابتلا به سرطان سینه و یا برخی موارد غیر طبیعی دیگر در بافت سینه

* افزایش مواجهه زنان با هورمون استروژن كه در شرایط زیر رخ می دهد:

* بروز اولین دوره‌ی قاعدگی قبل از 13 سالگی

* یائسگی بعد از 51 سالگی

 

بقیه در ادامه مطلب

 



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 خرداد 1391برچسب:, :: 22:40 ::  نويسنده : علی

 توصیه‌هایی برای ورزش كردن در فصل گرما

درحالی ‌كه طرفداران ورزش كردن در هوای آزاد و فضاهای سبز در این فصل از سال بیشتر می‌شود از سوی دیگر كارشناسان بهداشت عمومی تاكید كردند كه توجه به خطرات احتمالی تحرك بدنی شدید در هوای گرم امری ضروری است.


شبكه خبری تورنتونیوز در مقاله‌ای در این باره تاكید كرده است كه برای ورزش كردن در هوای گرم حتما باید توصیه‌های زیر را جدی بگیرید:

- نوشیدن مایعات زیاد را هرگز فراموش نكنید. از آنجا كه در این فصل هوا در فضای آزاد بسیار گرم‌تر می‌شود احتمال اینكه بدنتان آب بیشتری از دست بدهد افزایش می‌یابد و گاهی اوقات بدون اینكه خودتان متوجه باشید این اتفاق می‌افتد. همچنین ترجیحا از آب و نوشیدنی‌های بدون كافئین استفاده كنید.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 خرداد 1391برچسب:, :: 22:37 ::  نويسنده : علی

 رنگ ‌كردن مو در دوران بارداري ممنوع

جام جم آنلاين: دوران بارداري براي يك زن دوره شگفت‌انگيزي است؛ ماه‌هايي لبريز از حسي زيبا از جنس مادر شدن كه با ترديد و نگراني‌هاي خاصي همراه است. اين نگراني‌ها حتي از زمان تصميم‌گيري براي مادر شدن نيز در وجود يك زن شكل مي‌گيرد و با رشد موجودي تازه در درون بدن وي، بزرگ‌تر مي‌شود.

يكي از اصلي‌ترين دغدغه‌ها در شروع بارداري، نگراني از تغييراتي است كه بارداري بر چهره ظاهري يك زن به جا مي‌گذارد.

بخصوص خانم‌هايي كه در دهه سوم زندگي‌شان تصميم به بارداري مي‌گيرند، بيشتر نسبت به ظاهر شدن آثار ناشي از بارداري بر چهره خود حساسيت نشان مي‌دهند.


اگر شما هم جزو آن دسته خانم‌هايي هستيد كه دلتان نمي‌خواهد طي دوران بارداري موهايتان سفيد به نظر برسد، بايد بدانيد در ارتباط با رنگ كردن موها و تاثيرات منفي ناشي از مواد شيميايي موجود در رنگ مو، نظرات علمي قطعي وجود ندارد.

چراكه درصد بسيار ناچيزي از مواد شيميايي موجود در رنگ مو، در صورت تماس رنگ با كف سر وارد سيستم جريان خون مي‌شود و مي‌تواند از اين طريق اثرات منفي بر جنين داشته باشد.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 خرداد 1391برچسب:, :: 22:30 ::  نويسنده : علی

 شش راه ساده جهت انتخاب هدیه برای آقایون

معمولاً خریـدن کادو برای آقـایـون کــار ساده ای نیست؛اما همچـنان که تعطیلات نزدیک می شـود و زمان تهیه کـادو فــرا می رسد (چه آنرا دوست داشته بــاشیم چه نداشته باشیم) باید به این فکر باشیم که معمای "چه چـیز می تـوانـم بـه او هـدیـه بـدهـم کـه دوسـت داشته باشد؟" را به هر نحوی که شده حل نماییم.


اگر همسری دارید که هر چیزی که فکرش را می کنید، دارد (البته بجز یک لامبورگینی نیم میلیون دلاری)، یا یک برادر که هر روز سرگرمی هایش را تغییر می دهد، و یا پدری که به شما می گوید هیچ چیز نمی خواهد برایش بخرید


– به ویژه چیزهایی که خیلی دوست می دارد – بنابراین در این شرایط، تهیه کادوی مورد علاقه هر یک از افراد مذکور، کار واقعاً چالش آمیزی است.

 

بقیه در ادامه مطلب

 



ادامه مطلب ...


 دوازده راز جالب که دخترها باید درمورد نامزدشان بدانند

اگر دختری در سنین ازدواج هستید، بهتر است مردان را بهتر بشناسید...

شناخت روحیه مردان نه تنها مشکلات زوجین را کم می کند بلکه باعث برقراری رابطه بهتر بین آنها می شود. روان شناسانی که نقش جنسیت را در برقراری ارتباط مطالعه می کنند، این ۱۲ نکته را در مورد شناخت مردان با اهمیت می دانند.

۱ مردان در مورد احساسشان صحبت می کنند اما...

مردان ترجیح می دهند درمورد احساساتشان غیرمستقیم صحبت کنند. پس از نامزدتان بخواهید برنامه اش را برای تعطیلات آخر هفته بگوید یا اینکه فکر و تصور خود را در مورد شما و اولین باری که شما را ملاقات کرده است، بیان کند. پاسخ او روشن می کند احساسش....

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


10 عادت روزانه برای زیبایی همیشگی

پاک‌سازی مناسب

 پاک‌سازی درست پوست یکی از مهم‌ترین مراحل داشتن پوستی زیباست. کلید آن از بین بردن آلودگی و باکتری بدون زیاده‌روی در این امر است چرا که موجب خشکی پوست می‌شود. برای پاک سازی کامل باید از پاک کننده ملایم ، غیر شیمیایی ، درجه اسید خنثی استفاده کرد (از صابون اجتناب کنید چرا که پوسته اسیدی که یک محافظ برای پوست محسوب می‌شود را از بین می‌برد) و سپس از یک پارچه موسلین برای پاک کردن پوست استفاده کنید.

 محصولات طبیعی

 محصولات زیبایی طبیعی در چند سال اخیر شهرت یافته‌اند و اگر تاکنون به دنبال آن‌ها نبودید بهتر است دیگر جزو هواداران این محصولات شوید. استفاده از محصولاتی که پایه شیمیایی دارند نه تنها برای سلامتی مضر هستند (چرا که به صورت بالقوه مواد شیمیایی مضر به پوست ....

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


این میوه ، مانع از شل شدن و افتادگي پوست می شود !

جام جم آنلاين: پوست وسيع‌ترين عضو بدن است بنابر اين ترديدي نيست كه رژيم غذايي بتواند پوستتان را تحت تاثير خود قرار دهد.

افزودن ميوه‌هاي مغذي به برنامه غذايي روزانه، راهكار مناسبي براي كاهش علائم پيري در سطح پوست، روشن شدن و همچنين افزايش استحكام بافت پوست است.

ويتامين‌هاي ضروري كه در ميوه‌ها وجود دارد، در ديگر قسمت‌هاي بدن نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

شاتوت، توت‌فرنگي، تمشك و آلو قرمز حاوي آنتي‌اكسيدان هستند. آنتي‌اكسيدان‌ها و بويژه نوعي از آنها كه فلاونوئيد نام دارد، راديكال‌هاي آزادي را كه به پوست آسيب مي‌رساند، خنثي مي‌كند. گيلاس، انگور قرمز، پرتقال و همچنين ليمو نيز از جمله ميوه‌هاي حاوي آنتي‌اكسيدان هستند.

Persianv.com At site

انبه ميوه‌اي است كه نه تنها مي‌توانيد از طعم آن لذت ببريد، بلكه موادي كه در اين ميوه وجود دارد، استحكام پوست را افزايش داده و مانع از شل شدن و افتادگي پوست مي‌شود.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


 میوه ای که حتما باید در یخچال خانه تان داشته باشید!

1- سیب:

سیب سرشار از انواع ویتامین ها و فیبر است ، بهترین میان وعده ، و حتی صبحانه است و میتوانید در انواع دسر از آن استفاده کنید.


2- پرتقال:

بهترین منبع ویتامین C ، مانع تصلب شرایین شده و در درمان بسیاری از بیماریها کمک کننده است. آب پرتقال یکی از بهترین آب میوه ها برای استفاده در صبحانه است.


3- بروکلی:

سرشار از ویتامین ، مفید برای همه انسان ها اعم از مرد و زن ، در هر سن!قابل استفاده بصورت خام ، پخته و بخارپز شده. می توانید از آن برای انواع سالاد....

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


 با چین و چروک پوست چه کنیم؟

ظاهر شدن چین و چروک در پوست صورت برای همه افراد به خصوص برای خانم ها نگران کننده است.

با گذشت هر دهه از عمر، بین 6 تا 10 درصد از ضخامت پوست کم می شود. چین های صورت معمولا از حدود 30 سالگی ظاهر می شوند و با افزایش سن چروکیدگی پوست، نمایان تر می شود.

اما افزایش سن فقط یکی از علت های چین و چروک صورت است و عوامل دیگری نیز وجود دارد که می توانیم با رعایت کردن آنها از به وجود آمدن چین و چروک جلوگیری کنیم و پوستی زیبا داشته باشیم.

بسیاری از تبلیغاتی که درمورد داروها و کرم های کاهش دهنده چین و چروک می شنویم درست نیستند و استفاده از این مواد نه تنها تاثیری در کاهش چروک ها ندارد بلکه ممکن است در رنگ پوست و عمق چروک ها نیز تغییراتی ایجاد کند.

همانطور که گفته شد چین و چروک عوامل بسیاری دارد اما دو عامل اصلی هستند: آفتاب و افزایش سن.

گذر عمر و افزایش سن خواه ناخواه دست ما نیست اما مالیدن کرم ضدآفتاب کاری آسان است. با مالیدن هر روزه ضدآفتاب می توانید جلوی چین و چروک زودرس و پیشرفت آن را بگیرید. نکته قابل توجه، ضدآفتاب زدن در روزهای ابری است زیرا 60 تا 80 درصد نورهای خورشید حتی در هوای ابری قادرند از لایه های ابر بگذرند و به پوست شما نفوذ کنند.

 

بقیه در ادامه مطلب

 



ادامه مطلب ...


شنبه 20 خرداد 1391برچسب:, :: 20:52 ::  نويسنده : علی
عکس هایی از زایمانی با هیپنوتیزم در ایران
 
زایمان با کمک هیپنوتیزم در ایران

 

بقیه عکس ها در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


 هفت توصيه فوق‌العاده برای شروع زندگي مشترك بی دردسر

براي خوشبخت بودن هزار و يك راه وجود دارد. راه‌هايي كه شايد يكي‌شان را تاكنون رفته باشيد اما قطعا هزارتاي‌شان را هنوز امتحان نكرده‌ايد.


بعضي از اين راه‌ها آسان نيستند و سال‌ها زمان مي‌برند تا بتوانيد محقق‌شان كنيد، شايد هم درميان كار خسته‌تان كنند و كنارشان بگذاريد اما خيلي‌هاي‌شان را مي‌توانيد در يك چشم به‌هم‌زدن به عادات روزانه‌تان تبديل كنيد و با هر روز تكرار كردن‌شان خوشبختي‌تان را تضمين كنيد. به همين دليل هم در اين صفحه 7‌راه از ساده‌ترين و موثر‌ترين راه‌ها را به شما پيشنهاد مي‌كنيم.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


شنبه 20 خرداد 1391برچسب:, :: 12:30 ::  نويسنده : علی

 شخصیت شناسی از روی نان

خیلی وقت‌ها یك نان خاص را دوست ندارید اما نداشتن فرصت برای ماندن در صف‌های نانوایی یا یك رژیم غذایی خاص شما را به سمت یك نان می‌برد؛ كم‌كم ذائقه‌تان هم تغییر كرده و یكی از طرفداران آن می‌شوید.


اگر بخواهیم به تست‌هایی اعتماد كنیم كه باتوجه به نان مورد علاقه‌تان شما را محك می‌زنند، باید بگوییم این تغییر ذائقه شما شخصیت‌تان را هم تغییر می‌دهد. در این شماره می‌خواهیم با توجه به نانی كه دوست دارید و مصرف می‌كنید، از شخصیت شما بگوییم!

اگر رژیم دارید و نان مصرف نمی‌كنید، حتما قبلا یك نان را به بقیه آنها ترجیح می‌داده‌اید، پس هنگام پاسخگویی، همان را مدنظر داشته باشید. قضاوت اینكه چقدر نان مصرفی‌تان به شخصیت شما نزدیك است با شماست!

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


شنبه 20 خرداد 1391برچسب:, :: 12:27 ::  نويسنده : علی

 حاملگی پوچ چیست؟

حاملگی پوچ (blighted ovum) وقتی اتفاق می افتد که تخم باردار شده خودش را به دیواره رحم می چسباند اما جنین (embryo) رشد نمی کند. سلول ها درون ساک حاملگی (pregnancy sac) گسترش پیدا می کنند اما خود جنین رشد نمی کند.

یک حاملگی پوچ معمولا قبل از زمانی که زن متوجه حاملگی خود بشود اتفاق می افتد. سطح بالای ناهنجاری های کروموزومی معمولا باعث می شود بدن زن در همان اوایل سقط طبیعی کند.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


شنبه 20 خرداد 1391برچسب:, :: 12:25 ::  نويسنده : علی

معجزه های توت فرنگی را بشناسید

یکی از اولین نوبرانه های بهاری که زود سر و کله اش پیدا می شود توت فرنگی است. البته توت فرنگی های گلخانه ای در سایر فصول سرد سال هم در بازار پیدا می شوند که اندازه درشت تری هم دارند. با این وجود توت فرنگی هایی که در فضای آزاد و در شرایط طبیعی رشد می کنند و فصل بهار در میوه فروشی ها دیده می شوند، طعم و مزه شان بهتر است و البته برای سلامتی شما مزایای زیادی دارند.

● اکسیر جوانی

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


شنبه 20 خرداد 1391برچسب:, :: 12:21 ::  نويسنده : علی

 خواص شاتوت

بسیاری از افراد، شاتوت را بومی ایران می دانند و اروپایی ها و حتی آمریکایی ها هم شاتوت را با همین نام ایرانی اش می شناسند اما درخت این میوه آبدار و خوشمزه در سواحل شرقی و غربی استرالیا هم قدمت دیرینه ای دارد...


شاتوت، در اصل جزو میوه های آبدار و شیرین است اما وقتی که هنوز به خوبی نرسیده، طعم آن ترش است. شاتوت طبیعت سردی دارد و به همین دلیل به افرادی که علاقه زیادی به این میوه دارند، توصیه می شود


 بعد از خوردن آن، حتما یک خوراکی با طبیعت گرم مانند خرما یا نبات بخورند تا دل درد نگیرند. البته در طب سنتی می گویند که همین طبیعت سرد شاتوت، آن را به یک صفرابر قوی تبدیل کرده است.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


شنبه 20 خرداد 1391برچسب:, :: 12:19 ::  نويسنده : علی

 آشنایی با تاثیرات هندوانه در درمان بیماری ها

دكتر احمد ساعدی متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی دانشگاه تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: خواص تغذیه ی هندوانه شامل برطرف كننده رفع تشنگی ، كنترل كننده فشار خون، كمك به عملكرد بهتر معده و پوست سفید داخل آن برای درمان زخم گلو و دهان مفید است.

وی ادامه داد: مغز تخمه ی هندوانه برای بهبود بیماری های روده ای مفید است، درمان كننده ی درد مثانه، دفع كننده سنگ كلیه و دارای 30 درصد روغن گیاهی است.

 

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


شنبه 20 خرداد 1391برچسب:, :: 12:17 ::  نويسنده : علی

 فواید گیلاس

رضا رحیمی متخصص تغذیه گفت: مصرف گیلاس در کاهش ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، روماتیسم و دردهای مفصلی مفید بوده و همچنین برای کاهش سموم بدن در اثر مصرف غذاهای پرچرب و در عملکرد بهتر کلیه ها مفید است.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


چگونه می توانیم از بوجود آمدن آکنه و جوش جلوگیری کنیم؟

1- هر روز دست و صورت خود را با آب و صابون بشوئید و از یک کرم مرطوب کننده بدون الکل استفاده کنید.

2- هر روز دوش بگیرید.بعد از شنا ، یا آفتاب گرفتن ، یا حتی سونا. این دوش گرفتن باعث می شود پوست شما تمیز شود و سپس با یک حوله تمیز خود را خشک کنید.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 17 خرداد 1391برچسب:, :: 12:48 ::  نويسنده : علی

گل رز دوست دارید یا گل نسترن؟ نگویید هر 2! حتما یكی را بیشتر دوست دارید و همین علاقه بیشتر به یك گل، نشان می دهد كه شما چه شخصیتی دارید.

به گزارش سه نسل به نقل از برترین ها ، اگر به چنین ایده ای بخندید زیاد تعجب نمی كنیم چون در اصل هم تخمین زدن شخصیت یك نفر از روی گل مورد علاقه اش علمی و شدنی نیست اما در این صفحات تستی را برای شما آورده ایم. به این تست جواب دهید و بعد خود تان قضاوت كنید كه قابل اعتماد است یا خیر.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:, :: 10:34 ::  نويسنده : علی

 چگونه از یکنواخت شدن رابطه با همسرمان جلوگیری کنیم؟

زن و مرد بعد از ازدواج با قرارگرفتن در جریان زندگی و رو به رو شدن با رویدادهای متفاوت و تغییر اولویت ها، کمتر به انگیزه های درونی که تا قبل از آن حرف اول را می زدند، توجه می کنند.


قبل از ازدواج به هزاران دلیل عاشقانه، طرفین در تلاش هستند که دائم خود را با خواسته ها و تمایلات طرف مقابل تطبیق دهند و رضایت طرف مقابل را جلب کنند.

حتی اگر یکی از طرفین مصرانه روی خواسته هایش تاکید کند. طرف مقابل با گذشت از خواسته اش چشم پوشی می کند و در نتیجه روابط با روندی صعودی که روز به روز جذاب تر می شود، ادامه پیدا می کند.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, :: 20:23 ::  نويسنده : علی

خروپف کردن در خواب خطر سکته مغزی را بالا می برد و به دلیل اختلال تنفسی و در نتیجه عدم اکسیژن رسانی کافی به مغز فرد را در معرض خطر سکته مغزی قرار می دهد.

1- تا می توانید به پهلو بخوابید چراکه تا وقتی به پشت خوابیده اید کام نرم یا زبانتان به عقب رفته و مقاومت راه های تنفسی را افزایش می دهد. این امر سبب ایجاد صدای خروپف می شود و یا آن را تشدید می کند.

2- وزن خود را کم کنید چراکه افراد چاق به سبب داشتن میزان چربی بیشتر در گردن، فشار بیشتری را در مجرای تنفسی خود تحمل می کنند و در نتیجه بیشتر خروپف می کنند.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 12 صفحه بعد

 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب