درباره وبلاگ


به وبلاگ پزشکی سلامتی من خوش آمدید. اگر مطالب وبلاگ برای شما مفیدباشند یا نه لطفا نظر بدهید تا به ما را در ادامه ی این راه کمک کرده باشید. یاعلی


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





پزشکی سلامت
چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:, :: 16:54 ::  نويسنده : علی

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت:

اساتید ایرانی در فهرست دانشمندان برتر علوم پزشکی جهان
در سال 2010 میلادی سه نفر از اساتید دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور در فهرست یک درصد برتر جهان دانشمندان قرار داشتند که در سال 2012 این تعداد به شش نفر افزایش یافته است.
 
بقیه در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...


چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:, :: 11:52 ::  نويسنده : علی

دبیر علمی هشتمین كنگره ملی سلامت خانواده از برگزاری این كنگره خبرداد و گفت :این كنگره با حضور متخصصان و مسئولان سلامت كشور در باره مشكلات حوزه سلامت و چالش های آن در روزهای 7 تا 9 خرداد در سالن همایش رازی برگزار می شود.
دكتر فاطمه السادات نیری در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود : خانواده یكی از استراتژی های كشور در امور بهداشتی محسوب می شود و فراهم نمودن سلامت روحی و جسمی و اجتماعی در گرو خانواده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر عوامل تعیین كننده اجتماعی در این حوزه مانند فقر، سواد و غیره نسبت به عوامل عفونی واگیر نقش مهم تری در تامین سلامت خانواده و جامعه ایفا می كنند.

نیری اظهار داشت :در این كنگره موضوعات با سلامت خانواده و جامعه بیش از پیش پرداخته می شود و هدف آشنایی متخصصان و مسئولان نظام سلامت كشور با آخرین تحقیقات در عرصه سلامت است .

به گفته وی این كنگره با همكاری مراكز علمی، سازمانهای ذیربط از جمله معاونت سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، پژوهشكده رویان، انجمن تغذیه، دفتر جمعیت سازمان ملل(UNFPA)، صندوق حمایت از كودكان سازمان ملل(UNICEF)، مركز تحقیقات بهداشتی باروری و ناباروری برگزار می شود .

دبیر علمی هشتمین كنگره ملی سلامت خانواده اضافه كرد :محورهای كنگره شامل شاخص های اجتماعی و سلامت خانواده ، سلامت جنسی، تكامل اولیه كودك، تعامل و سلامت روان

، شیر مادر و تغذیه شیرخوار، ارتقاء سلامت بارداری، مراقبت از نوزاد و كودك سالم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نیری افزود:در این كنگره كارگاه زایمان فیزیولوژیك ، كارگاه مشاوره و شیردهی، كارگاه مشاوره سلامت جنسی برای مخاطبان ارایه می شود.

وی گفت : دراین كنگره نمایشگاه های جانبی بر پا خواهد شد تا گامی مثبت در ارتقای سلامت خانواده های ایرانی ومعرفی بیشتر توانمندیهای باشد .

منبع: ایرنا


چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:, :: 11:25 ::  نويسنده : علی

چگونه عفونت ناشی از شیمی درمانی را کنترل کنیم؟
آیا بین مصرف داروهای شیمی درمانی واحتمال ابتلاء به عفونت رابطه ای وجود دارد؟
داروهاشیمی درمانی تعداد سلول های سفید خون را کاهش می دهند. سلول های سفید خون عوامل بیگانه ای که وارد بدن می شوند را نابود می کنند. کاهش سلول های سفید خون متعاقب شیمی درمانی توانایی بدن را درمقابله با عفونتها کاهش می دهد .
بنابراین لازم است درطی درمان با داروهاشیمی در مانی تا حد ممکن بدن خود را درمعرض میکروبها و عوامل بیماریزا قرار ندهید.
عفونت درهر جای بدن می تواند ایجاد شود، اما شایع ترین مناطق ایجاد عفونت عبارتند از: دهان، پوست، ریه، دستگاه ادرای .



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:, :: 11:20 ::  نويسنده : علی

قبل از شروع شيمي­ درماني ، اغلب افراد نگران عوارض جانبي اين داروها هستند. عوارض جانبي شايع شيمي­ درماني عبارتند از: تهوع ، استفراغ، ريزش مو ، خستگي ، افزايش احتمال ايجاد خونمردگي و خونريزي و ابتلاء به عفونت.

 



ادامه مطلب ...


سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:, :: 22:2 ::  نويسنده : علی
آهنگ جدید و فوق العاده زیبای علی زیبایی ( تکتا ) به نام خاطره هامون با 3 کیفیت متفاوت

( ترانه : علی زیبایی / ملودی : مهراد حسینی / تنظیم : امیر حیدری )




برای دانلود آهنگ به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.


ادامه مطلب ...


دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:, :: 20:9 ::  نويسنده : علی

 نكات طلایی طب سنتی در فصل بهار

همزمان با پایان یافتن فصل زمستان و فرا رسیدن بهار شاهد بروز تغییرات اساسی در طبیعت و بدن‌مان هستیم؛ تغییراتی كه نه‌تنها محیط اطراف زندگی ما را تحت شعاع خود قرار می‌دهد بلكه بر چگونگی و عملكرد اندام‌ها و دستگاه‌های درونی بدن‌مان نیز موثر است.

بسیاری از درمانگران مكاتب درمانی طبیعی در جهان به‌ویژه مكتب طب سنتی ایران بر این باورند، رعایت نكاتی ساده و كاربردی كه در كتب و متون قدیمی طب سنتی بارها به آن اشاره شده، می‌تواند تاثیر زیادی در كنترل تغییرات، بیماری‌ها و اختلال‌های ناشی از جابه‌جایی فصول داشته باشد.

 

بقیه در ادامه مطلب

 



ادامه مطلب ...


با ابن آزمون متوجه میشوید چقدر در معرض بیماری های لثه هستید؟

شما چقدر در معرض بیماری های لثه هستید؟   
 
وقتی صحبت از بهداشت دهان و دندان به میان می آید، معمولا توجه مردم بیشتر به سمت دندان ها معطوف می شود تا لثه . در حالی که لثه سالم، نه تنها به اندازه دندان سالم بلکه حتی بیشتر از آن اهمیت دارد زیرا لثه، حکم پایگاه را برای دندان ها دارد و در صورت آسیب آن، نمی توان به عمر طولانی دندان ها امیدوار بود...

 

بقیه در ادامه مطلب

 



ادامه مطلب ...


دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:, :: 19:58 ::  نويسنده : علی

خار پاشنه پا را چگونه درمان کنیم؟

خار پاشنه در اثر التهاب فاسیای کف پا ایجاد می‌شود که این امر سبب درد پاشنه می‌شود. فاسیای کف پا، یک باند پهن است که در کف پا از پاشنه تا انگشتان پا کشیده می‌شود. التهاب طولانی مدت فاسیا، می‌تواند باعث رسوب کلسیم در محل اتصال فاسیا به پاشنه پا شود.

بقیه در ادامه مطلب

 



ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 ... 7 8 9 10 11 ... 12 صفحه بعد

 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب