درباره وبلاگ


به وبلاگ پزشکی سلامتی من خوش آمدید. اگر مطالب وبلاگ برای شما مفیدباشند یا نه لطفا نظر بدهید تا به ما را در ادامه ی این راه کمک کرده باشید. یاعلی


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





پزشکی سلامت
چهار شنبه 10 خرداد 1391برچسب:, :: 17:58 ::  نويسنده : علی

حرف هایی که نباید به زنان گفته شود

هر زن و مردی که تشکیل یک خانواده را می دهند باید بتوانند درباره همه چیز با هم صحبت کنند بدون آنکه ترسی داشته باشند. اما این آزادی مرزی هم دارد ؟!


بعضی از زوج ها در ملاقات های اول اونقدر مراقب و محتاط هستند که مبادا درباره همسر و یا نامزد سابقشان صحبت کنند که در تمام مدت ملاقات عصبی هستند.


رو راستی و راستگویی جز حیاتی هر رابطه ای است اما زوجها همواره می بایست مراقب آنچه که به هم می گویند باشند و این مراقبت را هرگز قطع نکنند . کلمات می توانند آسیب برسانند و حرفهای نسنجیده می تواند نزدیکترین زوجها را از هم دور کند .

ما مدافع دروغ گفتن به هم نیستیم ولی بروز و افشای هر حقیقتی که در سرتان جرقه می زند را هم توصیه نمی کنیم .

در اینجا به ذکر ۵ حقیقت می پردازیم که بهتر است برای همیشه نزد خود نگه داشته و آن را افشا نکنید،اگر که می خواهید رابطه ای شکوفا و موفق داشته باشید .

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 10 خرداد 1391برچسب:, :: 17:57 ::  نويسنده : علی

 بدترین عادت های خانم ها

1. کفش پاشنه بلند

 این روزها کفش های پاشنه بلند بین خانم ها طرفدارهای زیادی پیدا کرده اند. خیلی از خانم ها هرروز، حتی برای رفتن به محل کار از این کفش ها استفاده می کنند. اما متاسفانه اثرات کفش های پاشنه بلند به خوبی ظاهرشان نیست.

این کفش ها بر حالت بدن تاثیر می گذارند، به مفصل ها فشار می آورند، و باعث بروز بیماری هایی مانند آرتروز، کمردرد و آسیب به تاندون ها می شوند.


 البته باید اتفاقاتی مانند زمین خوردن و پیچ خوردن پا را هم به این مشکلات اضافه کنیم! برای اینکه این خطرات را به حداقل برسانید، سعی کنید کفش هایی با پاشنه حداکثر 1.5 سانت انتخاب کنید و حتما از کفی کفش استفاده کنید تا به مفصل ها فشار کمتری وارد شود.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:, :: 21:33 ::  نويسنده : علی

 تمام عمر در ماه عسل باشید

ازدواج كار ساده‌ای نیست. شما از یك خانواده و او از خانواده‌ای متفاوت؛ شما در یك سن و او در سنی دیگر و مهم‌تر از همه این‌كه شما از یك جنس و او از جنسی دیگر است.

 این‌ها و هزار و یك عامل دیگر كافی هستند كه همه چیز طبق انتظار شما پیش نرود یا برای درست شدن بعضی مسائل، مجبور باشید روزها و ماه‌ها انرژی بگذارید و در آخر هم به نتیجه مورد انتظار‌تان نرسید. ایرادی ندارد!


اصلا این یكی از موضوعاتی است كه قبل از ازدواج، باید به آن فكر كنید و برایش انرژی ذخیره كنید. به همین بهانه شما را با حرف‌ها و اتفاقاتی آشنا می‌كنیم كه اگر مراقب‌شان نباشید از شما و زندگی مشترك‌تان بیش از حد انرژی می‌گیرند.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:, :: 21:32 ::  نويسنده : علی

 شش دلیل برای کیوی خوردن

یک عدد کیوی بزرگ بدون پوست دارای عناصربسیار مفیدی میباشد که برخی از انها در زیر می آید:


دارای مقادیر قابل ملاحظه‌ای فولات است که بدن را در مقابل بیماری‌های قلبی، سرطان و غیره محافظت می‌کند و برای شکل‌گیری هموگلوبین‌های حامل اکسیژن ضروری است.


حدود ۱۰ درصد از پتاسیم پیشنهادی روزانه را داراست (حدود ۳۰۰ میلی‌گرم) که یک الکترولیک خوب برای ریکاوری بعد از تمرین می‌باشد.


حاوی فیتوناتریفت‌هائی از جمله کارتونوید و فلاونوید است که تحقیقات نشان داده که DNA را از آسیب‌های مربوط به اکسیژن محافظت می‌کنند. حاوی مقادیر قابل توجهی آنتی‌اکسیدان محلول در چربی است


(ویتامین A و E که برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد که به سلول‌ها آسیب می‌زنند) مفید می‌باشند. در مقایسه با یک عدد پرتقال هم اندازه خود، ویتامین C بیشتری دارد. ۳ گرم فیبر که کلسترول را کاهش داده، از سرطان روده جلوگیری می‌کند و به کنترل انسولین کمک می‌کند.


منبع:سلامت نیوز

 



دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, :: 23:12 ::  نويسنده : علی

cellphone

تقریبا از هر 10 کودک انگلیسی، 9 نفرشان موبایل دارند و با اینکه این وسیله کمک زیادی به ارتباطات اجتماعی آنها و در تماس بودن با والدین نگران کرده ولی هنوز روی مضرات تلفن های همراه بحث روشنی نشده است.

تا کنون مطالعات برای فهمیدن اینکه آیا تلفن های همراه در دراز مدت، منجر به اختلالاتی در سلامت  می شود، بی نتیجه مانده است.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, :: 23:10 ::  نويسنده : علی

اینکه هویج موجب تقویت چشم و بینایی می شود ، تکرارمکررات و امر ثابت شده است اما مواد غذایی و سبزیجات بسیاری نیز هستند در تقویت چشم ها بی تاثیر نخواهند بود.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, :: 23:6 ::  نويسنده : علی

اگر شخصی هستید که بدون اختیار و از روی اجبار، عملی را مکررا انجام می دهید، بدانید که این کار شما یک نوع وسواس رفتاری است. اما اگر مطلب یا موضوعی را در فکر و ذهن خود مدام تکرار می کنید، دچار وسواس فکری شده اید.

به گزارش مجله پزشکی مادر، در ذهن فرد وسواسی، اختلالی به وجود می‌آید که توقف قطعی آن فکر یا آن عمل امکانپذیر نیست و به این مسئله وسواس فکری می گویند. اغلب مبتلایان به وسواس فکری ، افکار بیهوده و غلط یا وحشتناکی در ذهن خود به وجود می‌آورند که این افکار در چرخه‏ای بی‌پایان، مرتب تکرار می‌شود. در این حالتِ یك فكر، یك عقیده ، یك احساس بطور دردسر سازی تكرار می گردد. مثلاً شخصی مدام به مرگ می اندیشد و همان فکرهای بیهوده را دائما در ذهن خود مرور و یادآوری  می کند.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, :: 23:2 ::  نويسنده : علی

سبک زندگی امروزه باعث میشود که ما از مواد غذایی استفاده کنیم که ارگانیک نیستند و در فرآیند آماده سازی آنها از افزودنی ها، نگهدارنده ها، طعم دهنده ها و مواد شیمیایی استفاده شده است. برخی از این مواد در بدن ما تجمع میکنند و تاثیراتی بر عملکرد بدن ما میگذارند. و اینجاست که بحث پاک سازی بدن از این مواد مطرح میشود. آیا تاکنون در این مورد چیزی شنیده اید و یا به فکر انجام آن افتاده اید؟ دکتر استفان میدلبرگ متخصص تغذیه در این خصوص میگوید: کسانی که میخواهند به پاک کردن بدن خود بپردازند باید بدانند که پاک سازی وسیله خوبی برای وزن کم کردن نیست و برای هر کسی هم مناسب نیست و بهتر است در این کار به این نکات توجه کنید.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


یک شنبه 7 خرداد 1391برچسب:, :: 18:1 ::  نويسنده : علی

 چهارخاصیت شگفت ‌‌آور دارویی قهوه

متخصص کبد و استاد دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد، در خصوص قهوه می‌گوید: "حقیقتاً قهوه یک داروی زندگی بخش است".

دکتر chopra ، در این زمینه می‌افزاید، درباره شگفتی‌های قهوه هنوز رازهای بسیاری وجود دارد.

طی تحقیقات به عمل آمده درباره خواص دارویی قهوه، نتایج شگفت‌آوری حاصل شده که عبارتند از:‌

* مصرف بیش از سه فنجان قهوه در روز، خطر ابتلا به سرطان پوست را در زنان تا 20 درصد کاهش می‌دهد.

* مردانی که بیش از شش فنجان قهوه در روز مصرف می‌کنند، خطر مرگ ناشی از سرطان پروستات را نسبت به افراد عادی تا 60 درصد کاهش خواهند داد.

* نوشیدن حداقل یک فنجان قهوه در روز، خطر ابتلا به سکته مغزی را در زنان تا 25 درصد کاهش می‌دهد.

* مصرف حداقل دو فنجان قهوه در روز، تا حدود 20 درصد احتمال ابتلا به افسردگی در زنان را کم می‌کند.

در ادامه دکتر chopra اضافه می‌کند: اگر می‌خواهید از اثرات بیشتر قهوه بهره‌مند شوید سعی کنید آن را بدون افزودنی و یا فقط با مقدار کمی شیر کم‌چرب بنوشید.

مزایای مصرف قهوه بدون کافئین نسبت به قهوه معمولی شگرف نبوده،‌ اما اگر می‌خواهید کافئین کمتری به بدنتان برسد، مصرف آن نیز توصیه می‌شود.


منبع:همشهری

 

 

 

 



یک شنبه 7 خرداد 1391برچسب:, :: 13:14 ::  نويسنده : علی

آشنایی با خواص اسفناج

این گیاه برگ‌ پهن و سبز رنگ روند کند شدن عملکرد مغز را به تاخیر می‌اندازد. همچنین این سبزی به دلیل دارا بودن منبع غنی از ویتامین آ، برای حفظ سلامت چشم فوق‌العاده مفید است.
اسفناج درعین حال یك منبع غنی از فلاوونوئید است. فلاوونوئید نوعی آنتی اکسیدان است که خطر بروز چندین نوع سرطان از جمله ریه، روده بزرگ، تخمدان و التهاب را کاهش می‌دهد.


به گفته متخصصان تغذیه، مصرف یک وعده اسفناج می‌تواند تا 40 درصد نیاز روزانه آهن بدن را تامین کند. به علاوه کاروتینوئید موجود در آن، خطر بروز سرطان پروستات را کاهش می دهد.

اسفناج همچنین حاوی ویتامین كا است كه برای پیشگیری از بروز پوکی استخوان ضروری است. میزان بالای پتاسیم و میزان پایین سدیم موجود در این سبزی برای حفظ تعادل فشارخون لازم است چرا كه پتاسیم کاهش دهنده و سدیم افزایش دهنده فشارخون است.

در این مقاله همچنین آمده است كه اسفناج نقش مهمی در تقویت و بازسازی پوست و پیشگیری از بروز چین و چروک‌های پوستی دارد.


رنگدانه‌های موجود در اسفناج از پوست در برابر اشعه ماورای بنفش محافظت می‌کند.علاوه بر موارد فوق اسفناج یك منبع غنی از ویتامین ب 3 است و بنابراین داروی مهمی برای برطرف كردن بیماری پلاگر محسوب می‌شود.


پلاگر یک نوع بیماری است که به علت کمبود ویتامین ب 3 در بدن به وجود می آید و مهمترین علائم آن شامل ضعف بدن، تشنج، اختلال در دستگاه هاضمه و بوجود آمدن لکه های قرمز روی بدن هستند.اسفناج به طول كلی حاوی مقادیر قابل توجهی آهن، کلسیم، سدیم، پتاسیم، ید، مس، منیزیم، لسیتین، کلروفیل، کاروتن، اسید اگزالیک و اسید ارسنیک است و به علت دارا بودن منیزیم، جلوی پیشرفت سرطان را می‌گیرد.

منبع:ایسنا

 



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب