خشکی چشم شایع ترین عارضه جراحی لیزیک
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ پزشکی سلامتی من خوش آمدید. اگر مطالب وبلاگ برای شما مفیدباشند یا نه لطفا نظر بدهید تا به ما را در ادامه ی این راه کمک کرده باشید. یاعلی


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





پزشکی سلامت
چهار شنبه 10 خرداد 1391برچسب:, :: 18:47 ::  نويسنده : علی

خشکی چشمها که موجب سوزش چشم می شود از شایع ترین عارضه ها ی جراحی لیزیک محسوب می شود.
محمد رضا زرین دبیر کل انجمن اپتومتری در گفتگو با خبرنگار مجله پزشکی مادر گفت:
در روش جراحی لیزیک می توان دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم را اصلاح کرد. اساس تمام جراحی های اصلاحی چشم بر تغییر فرم وانحنای قرنیه استوار است.

لیزیک چگونه انجام می گیرد؟

پیش از عمل لیزیک، معاینات همه جانبه چشمها انجام می شود، شرح حال از وضعیت سلامت چشم و دیگر اعضاء بدن همچنین سابقه فامیلی و داروهای مصرفی گرفته می شود و مشاوره کاملی از نحوه انجام عمل لیزیک، نتایج قابل پیش بینی، عوارض و مشکلات احتمالی عمل ، برای بیمار شرح داده می شود.

در این جراحی توسط قطره بی حسی چشمان شما بی حسی موضعی می شوند. اطراف چشمان شما شستشو و استریل میگردد. یک چشم پوشیده میگردد و در چشم دیگر با کمک وسیله ای بنام اسپکلوم پلکهای شما را باز نگه می دارد. رینگ ساکشن روی چشم شما قرار داده می شود تا چشم موقع برش دادن ثابت و محکم باشد. سپس توسط یک ابزار برنده خودکاری بنام میکروکراتوم یک لایه نازک بنام فلپ(FLAP) از قرنیه جدا می گردد. فلپ کنار زده می شود و پرتوهای لیزر قرنیه را تراش می دهد. پزشک از شما می خواهد که به یک منبع نور خیره شوید. پس از تراش قرنیه فلپ به محل اولیه خود برگردانده می شود، تمام این مراحل برای چشم دیگر شما تکرار میگردد. مدت زمان عمل برای هر چشم بطور متوسط 7 دقیقه می باشد. قرنیه نیازی به بخیه نداشته چراکه ترمیم آن بلافاصله پس از عمل آغاز میگردد و 8-6 هفته بعد کاملا ترمیم میگردد. هر دو چشم در یک جلسه جراحی می شود.

پس از عمل بیمار چه حسی خواهد داشت؟

سوزش و خارش چشم، احساس وجود جسم خارجی (شن) در چشم، درد خفیف، اشک ریزش، تاری دید، هاله بینی و حساسیت به نور بلافاصله پس از عمل تجربه می شود. حدود یکی دو ماه پس از عمل جراحی، از کار با مواد شیمیایی که سبب تحریک چشم ها می شود خوداری کنید.

به نظر شما چه کسانی کاندید مناسبی برای عمل لیزیک هستند؟

این عمل برای اشخاصی استفاده می شود که نمره عینک آنها در طی 2 یا 3 سال تثبیت شده باشد. یعنی حداقل دو یا سه سال نمره عینک بدون تغییر باقی مانده وجواب آزمایشهای قبل از عمل ، خوب باشد.

چه کسانی کاندید مناسبی برای عمل لیزیک نیستند؟

وجود هر نوع عارضه چشمی مانند گلوکوما (آب سیاه)، آب مروارید(کاتاراکت)، قوز قرنیه(کراتوکونوس)، نامنظمی در سطوح قرنیه، فشار بالای چشمها، هر گونه التهاب چشمی و تبخال چشمی در فرد مانع از انجام عمل جراحی می شود. اگر فرد مبتلا به بیماریهای نقص ایمنی، روماتیسمی، قلبی-عروقی شدید و دیابت کنترل نشده باشد.زنان شیرده و باردار باید از انجام عمل در این دوران خوداری کنند.

چه توصیه ای به کسانی که کاندید جراحی هستند دارید؟

از یک هفته قبل از جراحی لیزیک صورت خود را آرایش نکنند، روز عمل غذای سبک میل کنند، از یک روز قبل از عمل هیچگونه عطر و اودکلن به خود نزنند. پس از عمل نیز تا یک ماه نباید آرایش کنند یا به استخر بروند. چند روز پس از عمل لیزیک در منزل استراحت کنید. پس از عمل و تا یکی و دوماه از عینک آفتابی استفاده کنید. استحمام از روز سوم پس از عمل جایز است اما باید از شامپو بچه استفاده کرد. حدود یک یا دو ماه بعد از عمل از ورزشهای سنگین خودداری کنید.

لیزیک چه مزایایی دارد؟

دوره بهبودی کوتاه از مهمترین مزایای لیزیک است. این عمل قابلیت تکرار دارد، دید شما بلافاصله پس از عمل و یا روز بعد اصلاح می گردد.

این عمل عارضه هم دارد؟

ممکن است پس از عمل نتیجه مطلوب حاصل نگردد و به عمل مجدد و تکمیلی نیاز پیدا کنید. ممکن است چند ماه طول بکشد تا دید شما ثابت گردد و نواسان نداشته باشد.خشکی چشمها که موجب سوزش چشم می شود از شایع ترین عارضه ها محسوب می شود. هاله بینی، پخش نور، دوبینی، کاهش دید در شب، کاهش برگشت شماره چشم نیز مهمترین عارضه جراحی لیزیک است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب