این خانم ها دختر زا هستند
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ پزشکی سلامتی من خوش آمدید. اگر مطالب وبلاگ برای شما مفیدباشند یا نه لطفا نظر بدهید تا به ما را در ادامه ی این راه کمک کرده باشید. یاعلی


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





پزشکی سلامت
پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, :: 19:51 ::  نويسنده : علی

 این خانم ها دخترزا هستند

نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است در زنانی که سابقه ابتلا به بیماری قلبی دارند احتمال دخترزایی بیشتر از پسرزایی است.


متخصصان دانشگاه تبریز در این مطالعه روی بیش از ۲۰۰ زن باردار مبتلا به بیماری قلبی ارزیابی کرده‌ و دریافته‌اند که این زنان ۷۵ درصد نوزاد دختر به دنیا می‌آورند.

در این گزارش آمده است در هر جامعه انسانی تعداد نوزادان پسر باید تقریبا شبیه به تعداد نوزادان دختر باشد اما نسبت تولد نوزاد پسر به دختر در هر کشوری می‌تواند با توجه به تلاش‌های والدین برای انتخاب جنسیت فرزندان، تغییر کند.

این مجله گزارش داد که طبق آمار اخیر در ایران در ازای هر ۱۰۰ نوزاد دختر، ۱۰۵ نوزاد پسر بدنیا می‌آیند. اما در این مطالعه روی بیماران قلبی معلوم شد در صورتی که مادر به بیماری قلبی مبتلا باشد این نسبت تغییر کرده و در ازای هر ۱۰۰ نوزاد دختر ۳۵ نوزاد پسر متولد می‌شود. با این حال این متخصصان هنوز علت این ارتباط را شناسایی نکرده‌اند و در نظر دارند برای شناخت آن آزمایشات بیشتری انجام دهند.

از سوی دیگر، دکتر کاترین تائوبرت رییس دفتر علوم فدراسیون جهانی قلب که در این آزمایشات حضور نداشته در بیانیه‌ای خاطرنشان ساخت: کروموزوم‌ها در سلول جنسی مردانه (اسپرم) تعیین کننده جنسیت نوزاد است اما این مطالعه مشخص می‌کند که ممکن است بین وضعیت سلامت جسمی مادر و جنسیت جنین تا به پایان رسیدن دوره کامل حاملگی، ارتباط خاصی وجود داشته باشد.


منبع:سلامتستان

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب