هفت توصیه فوق العاده برای شروع زندگی مشترک بی دردسر
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ پزشکی سلامتی من خوش آمدید. اگر مطالب وبلاگ برای شما مفیدباشند یا نه لطفا نظر بدهید تا به ما را در ادامه ی این راه کمک کرده باشید. یاعلی


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





پزشکی سلامت

 هفت توصيه فوق‌العاده برای شروع زندگي مشترك بی دردسر

براي خوشبخت بودن هزار و يك راه وجود دارد. راه‌هايي كه شايد يكي‌شان را تاكنون رفته باشيد اما قطعا هزارتاي‌شان را هنوز امتحان نكرده‌ايد.


بعضي از اين راه‌ها آسان نيستند و سال‌ها زمان مي‌برند تا بتوانيد محقق‌شان كنيد، شايد هم درميان كار خسته‌تان كنند و كنارشان بگذاريد اما خيلي‌هاي‌شان را مي‌توانيد در يك چشم به‌هم‌زدن به عادات روزانه‌تان تبديل كنيد و با هر روز تكرار كردن‌شان خوشبختي‌تان را تضمين كنيد. به همين دليل هم در اين صفحه 7‌راه از ساده‌ترين و موثر‌ترين راه‌ها را به شما پيشنهاد مي‌كنيم.

تغييرات تدريجي اتفاق مي‌افتند


هيچ كسي نيست كه تغيير نكند و مطمئنا بعد از چند سال، شما و همسرتان هم تغييرهاي زيادي خواهيد كرد. يك‌سري از آرزوهاي‌تان را فراموش مي‌كنيد و عادات جديدي به دست خواهيد آورد. اين‌كه از خودتان يا او توقع تغيير نكردن داشته باشيد، راه خوشبخت ماندن نيست اما شما بايد اين تغييرات را در يك محدوده مشترك هدايت كنيد.


شما حق نداريد همسرتان را جا بگذاريد و ظرف چند سال زير و رو شويد اما اگر با هم وقت زيادي بگذاريد، به مرور در جهت شبيه‌تر شدن به يكديگر تغيير خواهيد كرد و اين همان چيزي است كه بعد از چند سال زندگي مشترك از شما و او انتظار مي‌رود.


براي تغيير صبر مي‌خواهيد


قطعا همسر شما هم مثل همه آدم‌ها اشتباهاتي مي‌كند؛ اشتباهات كوچكي كه شايد به‌نظر او بي‌اهميت باشند اما براي شما بدترين اتفاق ممكن تلقي مي‌شوند و هرچه هم غر مي‌زنيد، نمي‌توانيد او را عوض كنيد و جلوي اين اتفاقات را بگيريد. حالا شايد براي‌تان اين سوال پيش بيايد كه چطور مي‌توانيد بهترين و اثرگذار‌ترين برخورد را با اين اشتباهات هميشگي داشته باشيد.

كار سختي نيست. فقط كافي‌است به‌جاي داستان‌پردازي و پرونده‌سازي‌، خواسته‌هاي‌تان را در 3 جمله بيان كنيد. مثلا اگر قرار بوده آشپزخانه را تميز كند و نكرده، به جاي گفتن اين‌كه تو هميشه همين‌طور هستي؛ هيچ‌وقت به قول‌هايت عمل نمي‌كني و حرفي كه زدي اصلا برايت مهم نيست تنها بگوييد: «گفته بودي آشپزخانه را تميز مي‌كني اما نكردي.

لطفا اين كار را انجام بده.» مهم نيست كه چند بار مجبور هستيد از اين روش استفاده كنيد. زيرا عادات قديمي به اين راحتي‌ها از بين نمي‌روند اما استفاده از اين روش، حداقل مي‌تواند مشكل فعلي شما را بدون ايجاد تنش‌هاي اضافه حل كند و با ديدن محبت هميشگي و صبوري شما، در دراز مدت عادت او را هم تغيير دهد.


بخشش عشق مي‌آورد


شايد اين يك حقه زنانه باشد اما اگر مي‌خواهيد در زندگي مشترك‌تان موفق باشيد، بايد اين حقه‌ها را هم ياد بگيريد. درست زماني كه همسرتان انتظار دارد با او برخورد كنيد و سرزنشش كنيد، ببخشيدش و از كنار خطايش بگذريد.

فرض كنيد كه ناخواسته اشتباهي كه مي‌دانسته آزار‌تان مي‌دهد را انجام داده و حالا به دليل واكنشي كه از شما انتظار دارد مضطرب است. مي‌توانيد در اين لحظه او را غافلگيركنيد و هم متانت و بزرگواري‌تان را به رخش بكشيد و هم با يك بخشش غيرمنتظره او را هزار برابر عاشق‌تر كنيد.


منم منم نكنيد


خيلي از ما براي صحبت‌كردن از احساسات‌مان يا اثبات جدي‌تان مرتب از واژه من استفاده مي‌كنيد. از آنجايي كه در اغلب اوقات قصد بدي پشت حرف‌هاي‌مان نيست و فقط از سر عادت اين واژه را به زبان مي‌آوريم، ‌خودمان متوجه فاجعه‌اي كه اين واژه به بار مي‌آورد نمي‌شويم.

گفتن جملاتي مثل «من امروز حوصله بيرون آمدن ندارم»، «من از رفت‌وآمد با فلاني راضي نيستم»، «اين شرايط من را خسته كرده» و. . . از نظر همسرتان به هيچ‌وجه بيان ساده احساسات نيست بلكه او گمان مي‌كند در تمامي اين موارد، شما او را مقصر مي‌دانيد و بي‌كفايتي اوست كه اوضاع را براي شما سخت كرده است.


حرف‌هايش را بشنويد


شنيدن، بزرگ‌ترين انتظاري است كه همسرتان از شما دارد و بهترين كمكي است كه مي‌توانيد به زندگي مشترك‌تان بكنيد اما قطعا زماني كه در آشپزخانه‌ هستيد يا اين‌كه در اتاق مشغول كاري هستيد،

نمي‌توانيد صداي همسرتان كه روي كاناپه جلوي تلويزيون نشسته را به‌خوبي بشنويد يا با او گفت‌وگو كنيد ولي دوري شما گناه همسرتان نيست، پس حق نداريد در اين مورد كاملا او را نااميد كنيد. به‌جاي اين‌كه با گفتن صدايت را نمي‌شنوم خيالش را راحت كنيد و بحث را تمام كنيد،


بهتر است او را متوجه موقعيت‌تان كنيد و بگوييد به محض اين‌كه كار‌تان تمام شد اين گفت‌وگو را ادامه خواهيد داد البته گفتن اين موضوع كافي نيست؛ در اين مورد نبايد فراموش‌كار باشيد و در نخستين فرصت بايد خودتان بحث را پيش بكشيد و به او ثابت كنيد كه حرف‌هايش براي‌تان بي‌اهميت نيست و منتظر شنيدن‌شان هستيد.


غلط‌گيري ممنوع


فكر نكنيد بيشتر مي‌دانيد و مي‌توانيد اشتباهات ديگران را اصلاح كنيد. اين‌كه مدام غلط‌هاي گفتاري همسرتان را بگيريد، از لباس پوشيدن و جويدن غذاي او ايراد بگيريد و احساس داناي كل بودن كنيد، مي‌تواند رابطه شما را به وضعيت خطرناكي وارد كند.


اين رفتار باعث خواهد شد همسرتان در مقابل شما احساس ناامني كرده و اعتماد به نفسش پايين بيايد و زماني كه در جمع حضور دارد، براي هر كاري كه مي‌كند منتظر واكنش شما بماند يا به‌خاطر

استرسي كه در او به‌وجود آورده‌ايد، بيشتر از قبل اشتباه كند. اگر مي‌خواهيد اشتباهاتش را اصلاح كنيد، سعي كنيد با رفتار‌هاي‌تان شيوه درست رفتار‌كردن را به او ياد بدهيد، نه اين‌كه مدام در صحبت‌هاي‌تان غلط‌هاي او را بگيريد.

نبايد تنها بمانيد


گراني و مشغله و همه اين‌ها درست است اما حق نداريد به اين بهانه‌ها خود‌تان را در تنهايي حبس كنيد يا اين‌كه صبح تا شب كار كنيد و خانه فقط محلي براي خوابيدن‌تان باشد. هر هفته يك‌بار دوستان‌تان را به خانه‌تان دعوت كنيد يا به خانه آن‌ها برويد و البته سعي كنيد فقط و فقط با زوج‌هاي موفق رفت‌وآمد كنيد.


قرار نيست هر هفته يك‌بار به درد و دل زن و شوهر‌هاي عصباني گوش كنيد و بيشتر انرژي‌تان را از دست بدهيد. روزهاي ميان هفته را به ديد و بازديد‌هاي خانوادگي كه آرامش بيشتري در آن‌ها داريد اختصاص دهيد و در هفته هم يك‌بار با هم و به تنهايي بيرون برويد.


منبع:مجله ایده آل



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب